İngiliz Seyahat Acenteleri Birliği (ABTA) Destinasyon Servisi Müdürü Angela Hills, ''Türkiye'ye daha fazla turist gelmesi için iyi bir pazarlama stratejisi uygulanması gerektiğini, otellerin broşür ve reklamlarında ne söz veriyorlarsa, müşteriye onları sunmaları gerektiğini söyledi.
Bodrum'da düzenlenen bir toplantıya katılmak üzere ilçeye gelen ABTA Destinasyon Servisi Müdürü Angela Hills, Türkiye'deki otelciler ve tedarikçileriyle görüştüklerini belirterek, ''Güvenlik ve hijyen konularında görüşüyoruz. Güvenlik açısından hiçbir zaman her şey mükemmel olamaz. Bu nedenle otelcilerin sürekli tetikte olmaları lazım. Her zaman iyi uygulamaları takip edip bunları otellerine uygulamalılar'' dedi. Hijyen konusunda ise her personelin kendisine düşen görevi en iyi şekilde gerçekleştirmesi gerektiğini vurgulayan Hills, ''Gıda konusunda, satın alınmasından, restoranda hazırlanmasına kadar olan prosedürler doğru olarak yerine getirilmeli'' diye konuştu.
'Reklamlarında ne söz veriyorlarsa onları sunmaları lazım'
Türkiye'nin çeşitli yerlerindeki otellere gittiğini ve güvenlik konusunda bazı hatalar gördüğünü anlatan Hills, şöyle konuştu: ''Bu hataları görmeye devam ettiğimiz için otelcilerle işbirliği yapıyoruz, onlara tavsiyelerde bulunuyoruz. Bu hataların önce tespit edilmesi daha sonra düzeltilmesiyle ilgili iş birliği yapıyoruz. Türkiye'ye daha fazla turist gelmesi için iyi bir pazarlama stratejisi uygulanmalı. Oteller broşürlerinde ve reklamlarında ne söz veriyorlarsa onları sunmaları lazım. Eğer bunları yapar ve mükemmel hizmet kalitesine ulaşırlarsa, daha fazla turist çekebilirler. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ulaştırma Bakanlığı'na yaptığımız çalışmalarda bize verdikleri destek için teşekkür ediyoruz.''
'Hijyen ve güvenlik kurallarına uymayan otellere ceza'
Turizm Bakanlığı Kontrolörler Kurulu'nda kültür ve turizm uzmanı olarak görev yapan Turan Taşlıçay ise turizm tesislerinin denetlendiğini ve belgelendirildiğini söyledi. Bakanlık tarafından 3 tür turizm belgesi verildiğini belirten Taşlıçay, ''Bunlar Turizm Yatırımı Belgesi, Turizm İşletmesi Belgesi ve Kısmi Turizm İşletmesi Belgesi'dir'' dedi.
Bir tesiste temizlik ve hijyenle ilgili istenmeyen bir durumla karşılaşıldığında bunun sadece o turizm tesisinin imajına değil, bölgenin hatta ülkenin turizm imajına zarar vereceğine işaret eden Taşlıçay, şöyle konuştu: ''Bu nedenle Bakanlığımız tarafından bu konuya büyük önem verilmektedir. Bir tesis sadece belge alma sürecinde değil, belge aldıktan sonra her 2 senede bir sınıflandırmaya tabi tutulmaktadır. Ayrıca herhangi bir şikayet gelmesi durumunda yada resen bir tesisi denetleme yetkimiz bulunmaktadır. İlgili kanun ve yönetmelikteki hijyen ve güvenlik konularına dikkat etmeyen turizm işletmeleri öncelikle uyarı cezası alır. Aynı kusurun devamı halinde ise para cezası verilir. Ve son olarak belgelendirmeye esas vasıflarını yitiren işletmelerin belgeleri iptal edilir. Tabi ki Bakanlık olarak bizler tesislerin kanun yada yönetmelik zoruyla değil kendi inisiyatifleri ve oto-kontrol mekanizmaları ile konuya hassasiyet göstermelerini istiyoruz. Zira her rasyonel işletmenin hedefi, karını maksimum kılmaktır.''
Turizmin müşteri odaklı bir hizmet sektörü olduğu düşünüldüğünde, bir müşteri için bir turizm tesisinde en önemli hususlardan birinin temizlik ve hijyen olduğunu anlatan Taşlıçay, bir işletmenin temizlik ve hijyen için ayırdığı fazladan her 1 liranın, o işletmeye kat kat fazla müşteri olarak döneceğini dile getirdi.
Turizmde yeşil yıldız dönemi
Taşlıçay, turizm işletmesi belgesine sahip konaklama tesislerinin gerekli şartları sağladıkları ve talep etmeleri durumunda sınıflandırma programına alınarak, gerekli puanı aşan tesislere çevreye duyarlı konaklama tesisi belgesi düzenlendiğini belirtti. Bu işletmelerin plaketindeki yıldızların yeşil olarak düzenlendiğini ifade eden Taşlıçay, ''Pazarlama aşamasında yeşil otel kategorisinde pazarlamalarını yapabilirler. Sınıflandırma formu ile istenen hususlar sayesinde yeşile ve doğaya saygılı, enerji tüketiminin minimum olduğu, atıkların çevreye minimum zarar ile dönüştürüldüğü yada taşındığı bir turizm tesisinin oluşması hedeflenmektedir'' diye konuştu.
-
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini