Mega projelerden birisinde daha süreç başladı. İstanbul trafiğine nefes aldıracak, Boğaz’ın altında üç katlı olacak İstanbul Tünel Projesi etüt-proje ihalesi yapıldı. 23 uluslararası firmanın şartname aldığı ihalede 12 firma teklif verdi.
Türkiye’nin mega projelerine bir yenisi daha ekleniyor. İstanbul Boğazı’nın altında üç katlı olacak Büyük İstanbul Tünel Projesi etüt-proje ihalesi süreci dün başladı. Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan, ihalenin açılışında yaptığı konuşmada, İstanbul’un trafiğini rahatlatmak amacıyla
hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde 23 firmanın şartname aldığını belirterek, “İhale için 12 firma teklif verdi” diye konuştu.
ETÜD, PROJE HİZMETLERİ
Turan, 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin etüt, proje ve mühendislik hizmetlerini alım ihalesini gerçekleştireceklerini belirterek, “Bu kapsamda ihalemizin içeriğinde lansmanının Şubat ayında gerçekleştirdiğimiz üçüncü deniz altından Boğaz geçişi ile ilgili deniz sondajı, karadaki sondajlar ve hidografik ve oşinagrafik bilgilerin alınacağı, güzergahın belirleneceği, işleri içeren hizmetlerin alımı ihalesini gerçekleştireceğiz” dedi. İhalenin iki aşamalı olarak gerçekleştirileceğini kaydeden Turan “Teknik yeterlilik kriterlerine göre firmalar değerlendirilecek. Bu değerlendirme süreci akabinde teklif fiyatlarının incelenmesine geçilecek. İhaleyi kazanan firma yüklenici olarak sözleşme davet edilecek” diye konuştu. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
Taşıt ve metro geçecek 5 yılda tamamlanacak
İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak. Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası’nda E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası’nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanması bekleniyor.
Son haberler.Spor, Finans, Kültür Sanat Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Politika Haberleri - - - - facebook, Instagram, internet, Pinterest, sosyal medya, Twitter, vine
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini