Dünyanın En Kötü Otomobiliyle Tanışın
Genelde baktığımız da her zaman en iyi, en güçlü, en konforlu ve en güvenilir otomobiller dikkatimizi çekiyor.
Peki dünyanın en kötü otomobilinin nasıl olabileceği hiç düşündünüz mü? Eğer düşündüyseniz bu sorunun cevabı her açıdan sorumlu olan 1951 model Hoffman olduğunu açıklayabiliriz.
Esasında bu otomobil neredeyse tamamına yakın el yapım sürecinde. Bu yapım sürecinde kullanan malzemelerinde kalitesi de çok yüksek seviyede. Fakat olay otomobili kullanmaya geldiğinde işin
rengi değişiyor. 3 tekerleğe sahip olan bu otomobilin motoru am ortada bulunuyor. Yapısı nedeniyle oldukça dengesiz olan Hoffman, Park halindeyken bile devrilebilecek.
Camı açmak için kemer benzeri bir mekanizmadan faydalanıyor ve bu camı açmayı zorlu bir hale getiriyor. İleri ve Geri yapabilen vites sürecinde park ederken hangi viteste olduğunuzu anlamınız mümkün değil. İzlemek için tıklayın.
Son haberler.Spor, Finans, Kültür Sanat Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Politika Haberleri - - - - facebook, Instagram, internet, Pinterest, sosyal medya, Twitter, vine
1951 HoffmannIn the period immediately after the Second World War, many talented people wanted to "have a go" at producing their own vehicle.
One such was a certain M. Hoffmann from Munich who, from 1949 to 1951 came up with this extraordinary vehicle.
Its enormous width derives from its most interesting mechanical feature: its rear-wheel steering. A large triangular frame structure supporting the entire motor (ex Goliath Pionier) is pivoted at its forward end on a massive kingpin. A complex system of levers provides the steering, which moves the entire cradle from side to side in a wide arc.
The result is a lethal cocktail of automotive engineering "don't's"- extreme front track width combined with an ultra-short wheelbase giving major straight line instability, and rear-wheel steering which can easily bring loss of control at any except very slow speeds, to which any fork-truck driver can attest.
The central position of the steering kingpin in the car means there is little room for the driver and passenger up front, and the original bench seat has been substituted for two smaller separate ones, allowing slightly better access to the cramped cabin over the wide sills.
According to the restorer, a German panel-beater, the car's original asymmetric roof/windshield line was original and kept that way deliberately.
Perhaps this interesting and eccentric vehicle can be used to illustrate the reason why in this modern day one has a myriad of rules to contend with when building a vehicle.
Manufacturer: Hoffmann, Munich, Germany
Model: Hoffmann Motor: Ilo Body:Aluminum Years Built: 1951 No. Cylinders: 1 Chassis:Steel No. Produced: 1 Displacement: 200cc Suspension Fr. Leaf No. Surviving: 1 Horsepower: 6.5 Suspension R. Coil Length: 3302 mm Gearbox: 3 +rev Steering:Rear Whl Width: 1828 mm Starter: Electric Brakes: Cable Weight: 340 kg Electrics: 6v 3 Wheels: 3.00x16 Interior: Bench Ignition: Coil Top Speed: 45 kph
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini