Bugün açılışı yapılacak olan Marmararay Projesi ile ilgili bilmek isteyeceğiniz her şey bu haberde.
İstanbul trafiğinin rahatlamasına önemli katkı sunacak olan
Marmararay Projesi, bugün Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından açılacak. “İki yaka dört dakika” sloganıyla açılışı yapılacak olan Marmaray Projesi’nin tüm detaylarını inceledik. Maliyetinden yolcu taşıma kapasitesine, entegre olduğu diğer güzergahlardan yolculuk süresine, bilet fiyatından 5.5 milyar gibi devasa tutardaki maliyetinin nerelerden temin edildiğine kadar tüm soruların yanıtlarını sizler için derledik.
Güzergah
Marmaray, Avrupa yakasında Kazlıçeşme’den başlayıp Yenikapı’da yeraltına inecek. Sirkeci’de boğazın 60 metre altına inerek Üsküdar’a ulaşacak. Ayrılıkçeşme’de yeryüzüne ulaşıp Söğütlüçeşme’de hem metrobüs hem de hızlı tren hattıyla entegre edilecek. Yeraltındaki uzunluğu 13.5, yürüstündeki uzunluğu da 1.5 kilometre olmak üzere toplam uzunluğu 15 kilometre.
Hangi hatlarla entegre
Toplam 15 kilometre uzunluğundaki Marmararay, toplam uzunluğu 78 kilometre olan Halkalı ve Gebze’yi raylı ulaşımla birbirine entegre ediyor. Halkalı’dan gelen hızlı tren yolcularını Kazlıçeşme’de Marmaray’a aktaracak. Marmararay ile Söğütlüçeşme’ye kadar gidecek olan yolcular, burdan da yine hızlı trene binerek Gebze’ye kadar yolculuk yapabilecekler.
Biletler kaç gün ücretsizTürkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray, Cumhuriyet'in 90. kuruluş yıldönümünde gerçek oluyor. Asya ile Avrupa kıtalarının denizaltından birleşeceği açılışa, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Japonya Başbakanı Shinzo Abe ve Romanya Başbakanı Victor Ponta ile birçok ülkeden bakanlar katılacak. Toplamda 5 istasyondan oluşan Marmaray’da, Kazlıçeşme - Ayrılıkçeşme arası 16 dakikada kat edilecek. Yapımı 9 yıl süren Marmaray, 5,5 milyar liraya mal olurken geçiş ücreti 1 lira 95 kuruş olacak. MARMARAY 2 GÜN ÜCRETSİZ! Başbakan Başmüşaviri Aydın Ünal, sosyal paylaşın sitesi twitter'daki hesabından Marmaray'ın çarşamba ve perşembe günü ücretsiz olacağını açıkladı. Ünal, tarifeli ve ücretli seferlerin 1 Kasım cuma günü başlayacağını da duyurdu.
Hızı 100 km
Proje hızı 100 km/saat olarak planlanıyor. Banliyö platform uzunluğu ise 10 araçtan oluşan metro dizisinden oluşacak. Yolcu indirme-bindirme platformları ise 225 metre olarak yapıldı.
Yolculuk süresi
Mevcut ulaşım sisteminde 78 kilometrelik Gebze ile Halkalı arasındaki yolculuk 185 dakika, yani 3 saat 5 dakika sürüyor. Marmararay Projesi ve hızlı tren ile bu süre 105 dakikaya iniyor. Bu güzergahı kullanacak yolcular 80 dakika zamandan tasarruf etmiş olacaklar.
• Gebze ve Halkalı arası 105 dakika
• Bostancı ve Bakırköy arası 37 dakika
• Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika
• Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika
İstanbul 2015’te Dünya üçüncüsü olacak
İstanbulluların bitmeyen çilesine kısmi çözüm getirmesi amacıyla yapılan Marmararay Projesi’nin bitmesi ve hızlı tren hatlarının hizmete girmesi ile raylı sistemde ulaşım oranı da dünya standartlarına yaklaşacak. Bu alanda Tokya dünya birincisi. Tokyoluların yüzde 60’ı raylı sistemle yolculuk ederken, bu şehri yüzde 30 ile New York izliyor. Paris yüzde 25 ile üçüncü, Londra yüzde 22 ile dördüncü. Marmararay Projesinin bitirilmesi ve hızlı tren projesinin tam kapasite ile hizmede girmesi 2015 yılında İstanbulluların yüzde 27’si raylı sistemle yolculuk yapmış olacak. Bu da Tokya ve Londra’dan sonra İstanbul’a Dünya üçüncülüğünü getirecek.
Marmararay’a entegre yollar
Finansmanı Japonya ve AB’den
Marmararay Projesi için 1999 yılından bu yana imzalanan sözleşmelerle Japon Hükümeti ve Avrupa Yatırım Bankası’ndan çeşitli tarihlerde krediler alındı. Toplam maliyeti 153 milyar 496 milyon 46 bin 658 Japon Yeni, 1 milyar 627 milyon 117 bin 188 Euro. Yani 5.5 milyar TL. Çeşitli sözleşmelerle alınan kredilerin bazılarının geri ödemesi 10 yıl iken bazılarının 40 yılı buluyor.
Tarihi eserler 4 yıl gecikmeye neden oldu
Türkiye’nin uzun vadeli hayali olan bu projeyi yapmak AK Parti’ye nasip oldu. 1999 yılında Japonya ile kredi sözleşmesi imzalandı. Ancak projeye başlamak 2004 yılına kaldı. 6 Mayıs 2004 yılında inşaat sözleşmesi yapıldı. 17 Haziran 2004 yılında Arkeolojik kazı çalışmaları yapıldı. 27 Ağustos 2004 tarihinde yer teslimi yapılarak işe başlandı. 28 Nisan 2009 tarihinde bitirilmesi planlanan proje, arkeolojik bulgulara rastlanması nedeni ile 4 yıl gecikmeli bitirilebildi.
Bilet fiyatları
Günde 1 milyon kişiye kıta değiştirtecek olan Marmararay’da uygulanacak bilet politikası da belli oldu. Bilet fiyatları, şehir içi ulaşım fiyatları düzeyinde, 1,95 lira civarında olacak. İstanbulkart, Marmaray'da da geçecek.
En uzun yürüyen Merdiven Sirkeci İstasyonu’nda
Sirkeci İstasyonu'nun güney girişinde yer alan yürüyen merdivenler, 61 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun yürüyen merdiveni olma özelliği taşıyor.
2 kıta 4 dakika
"Asrın Projesi" olarak gösterilen Marmaray, bugün 29 Ekim'de gerçekleştirilecek açılış öncesi "Hayaldi gerçek oldu", "2 kıta 4 dakika" ve "Günde 1 milyon yolcu" gibi çeşitli sloganlarla kamuoyuna tanıtılacak.
Son haberler.Spor, Finans, Kültür Sanat Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Politika Haberleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini