-
Son haberler.Spor, Finans, Kültür Sanat Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Politika Haberleri----------- -- Teknoloji İnternet ve Bilim Haberleri
İzleyiciler
26 Mayıs 2012 Cumartesi
Tarihte Bugün : 26 mayıs 1957 bolu abant depremi
Doğa harikası Abant Milli Parkı'nda göl çevresindeki yolda başlayan çökme her geçen gün artıyor. Metrelerce yolun çöktüğü Abant'ta başlayan panik sürüyor.
Abant Gölü Karanlık Bucak Mevkiinde yol çökme olayı devam ediyor. Günlerdir Bolu İl Özel İdaresinin kamyonlarla büyük kayalar ve taşlar getirme çalışmasına rağmen göçükte yol seviyesine
gelinebildi.Geçtiğimiz günlerde Bolu Gündem Gazetesi'nden kamuoyuna duyurulan bu çökme faciası her geçen sürüyor. Turistleri korkutan gelişme objektiflerle de görüntülenirken, çökme olayının tanığı vatandaşlar, durum hakkında, gölün dip sularının göle 40 kilometre mesafede ki Yenice Şıhlar Mevkiinden çıktığını iddia ettiler. Vatandaşlar öte yandan, gölün su seviyesinin artırılması neticesi dip sularında da artış meydana geldiğini bunun da Abant Gülü ile dip sularının yeryüzüne çıktığı Yenice Şıhlar mevkii arasında daha çok fazla miktarda göçük ve heyelanlara sebep olacağını ileri sürdüler.
“TABİATIN KENDİNİ YENİLEMESİNE FIRSAT VERİLMELİ”
Çevredeki köylüler, “Yetkililer bizi dinlemediler, biz burada asırlardır yaşıyoruz, tabiatın nasıl işlediğini en az onlar kadar biliriz. 1957 Abant depremi yerin 4 km altında meydana geldi. Bildiğimize göre zaten Abant Gölü de depremler neticesi oluşmuş. Dip sularında ki artışın göl yüzeyine 4-5 km mesafeden geçen fayların hareketlenmesine yol açmasından korkarız, Abant Gölü su seviyesi derhal eski Vali Halil İbrahim Akpınar'ın, göle müdahale etmeden önceki su seviyesine getirilmeli ve müdahaleler sonlanmalı, tabiatın kendi kendini yenilemesine fırsat verilmelidir” dediler. Abant çevre köylerde yaşayan köylülerin bu görüşlerine bilim adamlarının ve yetkililerin cevabı merakla bekleniyor.
Son haberler.Spor, Finans, Kültür Sanat Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Politika Haberleri
2 yorum:
Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Bolu Valiliği'nin 2009 – 2010 yıllarında “Abant Uzun Devreli Gelişme Planı” kapsamında yürüttüğü ifade edilen çalışmalar neticesinde; Gölün önüne sedde yapılmış, Gölün su seviyesi yükseltilmiş, yollar su altında kalınca da Abant Gölü’nün kıyısına hafriyat dökülerek dolgu yapılmış ve kıyı ekolojisi (Sublitoral Zone) büyük ölçüde tahrip olmuştur. Abant Gölü’nün kuzey’indeki tahliye kanalının önüne (mutlak koruma alanı), yaklaşık 1.5-2metre yükseklikte, 40-50cm. genişliğinde ve 12-13metre uzunluğunda beton bir set inşa edilmiştir. İnşa edilen set, mevcut tahliye kanalından 1.5-2metre daha yüksekte yapıldığı için gölün su seviyesi yaklaşık 1.5-2metre yükselmiştir. Daha sonra, yapılan setin bir kenarı tahliye için açılmaya çalışılmış ancak açılamayarak tekrar kapatılmıştır. Göl’ün su seviyesinin yükselmesiyle, kıyıdaki çayır ve meralar, piknik alanları, yollar, orman ağaçları ve bazı tesisler sular altında kalmıştır. Mudurnu yolu sapağından itibaren göl etrafında yaklaşık 5km. uzunluğundaki mevcut yol, iş makinalarıyla genişletilmiş ve yaklaşık 12-14 metre yol genişliğine ulaşılmıştır. Yol genişletme çalışması sırasında, yamaçlar oyulmuş ve bazı yerlerde küçük çaplı heyelan oluşmuştur.
YanıtlaSilDışarıdan kaba malzeme getirilerek yollar bazı kesimlerde 3-4 metre yükseltilmiş, doğal yapı bozulmuş, malzemenin büyük kısmı göle dökülmüştür. Yol seviyesinin yükseltilmesi sebebiyle, gölü besleyen derelerin suyunun göle ulaşması engellenmiş ve birçok yerde su birikintileri oluşmuştur
Çadırlı Kamp alanına gidiş yönünde (mutlak koruma alanı), 200-300 metre uzunluğunda iş makineleriyle yeni yol açılmış, gölün o kısmı malzeme ile doldurulmuş ve doğal yapı bozulmuştur. Mevcut otoparktan Jandarma Karakolunun üst tarafına doğru, 50-60 metre uzunluğunda ve 7-8 metre genişliğinde yeni bir yol açılmıştır.
Arazide yapılan incelemeler ve mevcut mevzuatın incelenmesi sonucunda, Abant Gölü Tabiat Parkında, Bolu İl özel İdaresinin yaptığı uygulamaların, uluslararası çevre mevzuatına, 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu ve Abant Gölü Tabiat Parkı Uzun Devreli Gelişme Planı Hükümlerine aykırı olduğu tespit edilmiştir.
Bolu Valiliği'nin 2009 – 2010 yıllarında “Abant Uzun Devreli Gelişme Planı” kapsamında yürüttüğü ifade edilen çalışmalar neticesinde; Gölün önüne sedde yapılmış, Gölün su seviyesi yükseltilmiş, yollar su altında kalınca da Abant Gölü’nün kıyısına hafriyat dökülerek dolgu yapılmış ve kıyı ekolojisi (Sublitoral Zone) büyük ölçüde tahrip olmuştur. Abant Gölü’nün kuzey’indeki tahliye kanalının önüne (mutlak koruma alanı), yaklaşık 1.5-2metre yükseklikte, 40-50cm. genişliğinde ve 12-13metre uzunluğunda beton bir set inşa edilmiştir. İnşa edilen set, mevcut tahliye kanalından 1.5-2metre daha yüksekte yapıldığı için gölün su seviyesi yaklaşık 1.5-2metre yükselmiştir. Daha sonra, yapılan setin bir kenarı tahliye için açılmaya çalışılmış ancak açılamayarak tekrar kapatılmıştır. Göl’ün su seviyesinin yükselmesiyle, kıyıdaki çayır ve meralar, piknik alanları, yollar, orman ağaçları ve bazı tesisler sular altında kalmıştır. Mudurnu yolu sapağından itibaren göl etrafında yaklaşık 5km. uzunluğundaki mevcut yol, iş makinalarıyla genişletilmiş ve yaklaşık 12-14 metre yol genişliğine ulaşılmıştır. Yol genişletme çalışması sırasında, yamaçlar oyulmuş ve bazı yerlerde küçük çaplı heyelan oluşmuştur.
YanıtlaSilDışarıdan kaba malzeme getirilerek yollar bazı kesimlerde 3-4 metre yükseltilmiş, doğal yapı bozulmuş, malzemenin büyük kısmı göle dökülmüştür. Yol seviyesinin yükseltilmesi sebebiyle, gölü besleyen derelerin suyunun göle ulaşması engellenmiş ve birçok yerde su birikintileri oluşmuştur
Çadırlı Kamp alanına gidiş yönünde (mutlak koruma alanı), 200-300 metre uzunluğunda iş makineleriyle yeni yol açılmış, gölün o kısmı malzeme ile doldurulmuş ve doğal yapı bozulmuştur. Mevcut otoparktan Jandarma Karakolunun üst tarafına doğru, 50-60 metre uzunluğunda ve 7-8 metre genişliğinde yeni bir yol açılmıştır.
Arazide yapılan incelemeler ve mevcut mevzuatın incelenmesi sonucunda, Abant Gölü Tabiat Parkında, Bolu İl özel İdaresinin yaptığı uygulamaların, uluslararası çevre mevzuatına, 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu ve Abant Gölü Tabiat Parkı Uzun Devreli Gelişme Planı Hükümlerine aykırı olduğu tespit edilmiştir.