Sayfalar

İzleyiciler

29 Ekim 2010 Cuma

"Ben Atatürk'ün kızı olmakla hep gurur duydum"

"Ben Atatürk'ün kızı olmakla hep gurur duydum"

Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe, Atatürk'ün kızı olmakla her zaman gurur duyduğunu belirterek, ''Ancak tüm dünyanın takdir ettiği bir insanın sevgisini çok küçük yaşta kazanıp da sonra yine O'nu küçük yaşta kaybetmenin acısını daima içimde yaşıyorum'' dedi.
Türkiye Gençlik Birliği'nin, Beyoğlu'ndaki Attila İlhan Kültür Merkezi'nde, Cumhuriyet'in ilanının 87. yıl dönümü kutlamaları kapsamında düzlediği program, saygı duruşunun ardından İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı.

Programda konuşan Mustafa Kemal Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün insan yönünü anlatmak istediğini belirtti. Adatepe, 20 senedir okullara gidip, Atatürk'ün gençliği ne kadar sevdiğini anlattığını ifade ederek, ''Gençlere, 'Atatürk'ü hiçbir zaman ders olarak okumayın. O'nu ruhunuzla, kalbinizle sevin. Çünkü O, sizi öyle sevdi' diyorum'' dedi.
Kendisi daha doğmadan, Atatürk'ün manevi kızı olduğunu dile getiren Adatepe, annesinin Zübeyde Hanım tarafından yetiştirildiğini, onun vefatından sonra Cumhurbaşkanı olan Atatürk'ün yanına aldığını kaydetti.
Ülkü Adatepe, Atatürk'ün, bundan sonra Gazi Orman Çiftliği'ni kurduğunu anlatarak, şöyle devam etti:
''Atatürk, Ankara'yı yoktan var etti. Her zaman, 'Ben bu çiftliği alacağım ve cennet yapacağım' diyordu. Oraya istasyon müdürü olarak gelen babamı beğeniyor ve annemle evlendiriyor. Daha sonra benim doğacağımı öğrenince 'İsmi Ülkü olsun' diyor. Ben 9 aylıktan 6,5 yaşına kadar ondan hiç ayrılmadım. Eskiden Türk babaları çocuklarını herkesin yanında sevmezlerdi. Bu imajı yıkmak için her zaman beni yanında gezdirirdi. Atatürk bir kere kadınlara son derece kıymet verdi. Kızları ön plana çıkardı. Kadınlara son derece büyük haklar tanıdı. Ayaklarının üzerinde durup insan olmayı öğretti. Onun için Atatürk bütün bunları yaparken, belki de bütün manevi evlatlarını hep kızlardan aldı, belki bir şey ispat etmek için. Mesela Sabiha Gökçen... Onu ilk defa harp uçağı uçuran bir pilot olarak yetiştirdi. Afet Hanım zaten öğretmendi. Onu profesör olarak yetiştirdi. Ben çok ufaktım. Beni de dans kabiliyetime güvenerek, balerin olarak yetiştirmek istemiş.''


"Atatürk sirozdan ölmedi"

Atatürk'ün içki içtiğini ancak bunu abartılı yapmadığını belirten Adatepe, şöyle devam etti:
''Çünkü Atatürk sirozdan ölmedi. Atatürk'ün gençliğinden itibaren bir sıtma hastalığı vardı. Bu sıtma hastalığı da her zaman nüks ediyordu. Bu sıtmayı hiçbir zaman tam manasıyla tedavi edemedi. Çünkü hiç zamanı yoktu. Atatürk kendine hiç bakmadı. Bu sıtma hastalığının da bir tek ilacı vardı. Bu ilaç da karaciğeri son derece bozan bir ilaç. Devamlı suretle Atatürk'e bu ilaç verilmiş. Bir de içki içince karaciğer de yorgun olunca, hastalık yeniden nüks ediyor. Sonuçta siroz oluyor ama Atatürk hiçbir zaman anlattıkları gibi abartılı içki içmezdi.''
Adatepe, Atatürk'ün, manevi kızlarına siyaseti yasakladığını vurgulayarak, ''Biz hiçbir zaman siyasete girmedik ama Atamın hakkında söylenen sözlerin önünde ve arkasındayım. Gençliğe doğruları anlatmak benim vazifemdir'' diye konuştu.

"Atatürk hiçbir zaman kendini düşünmedi"

Atatürk'ün vefatından önceki dönemde çok hasta olduğu halde kalkıp Antakya'ya gittiğini anlatan Adatepe, ''Atatürk hiçbir zaman kendini düşünmedi. Eğer oraya gitmeseymiş daha uzun yaşarmış'' dedi.
Ülkü Adatepe, Atatürk'ün etrafında milletinin sevgi çemberi oluşturduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:
''Çünkü onları menfaatsiz sevdi. Sadece milletini düşünürdü. Vasiyetinin tamamını milletine bıraktı. Dil Tarih Kurumuna, Cumhuriyet Halk Partisine, İş Bankasına, birçok kuruma... Biz O'nun varisleriydik. Bize bir maaş bıraktı ölünceye kadar almamız için. Atatürk'ü kaybettiğimi anlayınca bir sene bunalım geçirdim ama o zaman, Atatürk'ün büyüklüğünü takdir edecek yaşta değildim ve O'nu okudukça tanıdım. Çocuklar, sizleri o kadar sevdi ki o sizlere inandı. Cumhuriyet'e siz sahip çıkacaksınız. ''

Programa, İsmet İnönü'nün yeğeni Mutlu İlmen, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Cüneyt Akalın da katıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini