Sayfalar

İzleyiciler

1 Ağustos 2010 Pazar

Dünya Kupası televizyon pazarını büyüttü

Bu yılın Ocak-Mayıs döneminde Türkiye'de toplam 813 bin adet televizyon satıldı. Tüplü televizyon satışları hızla düşerken, LCD satışları Dünya Kupasının da etkisiyle geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 30 arttı.
GFK Türkiye'nin araştırmasına göre, Mayıs sonu itibariyle televizyon pazar cirosunun sadece yüzde 10'u tüplü televizyonlardan oluştu.
Pazarda tüplü televizyonların yerini alan LCD televizyonların payı yüzde 79, plazmanın payı ise yüzde 6 olarak belirlendi.

2009 yılında pazara giren LED aydınlatmalı LCD televizyonların toplam TV pazarı içindeki payı ise yüzde 5'e kadar yükseldi ve Mayıs sonu itibariyle ciro olarak plazma televizyonları yakaladı.
Ocak-Mayıs 2010 döneminde Türkiye'de toplam televizyon satışı 813 bin adet olarak gerçekleşti. Bu adet geçtiğimiz senenin aynı dönemine kıyasla 3 bin adet daha yüksek oldu. Diğer taraftan bu yılın ilk beş ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 artışla toplam 525 bin adet LCD satıldı.
Araştırmaya göre, son dönem LCD'deki çıkışın en önemli sebebi, dört yılda bir gerçekleşen dünya kupasından kaynaklandı.
Türkiye'nin katılmamasına rağmen kupa heyecanı Flat (plazma, LCD) TV satışlarına pozitif şekilde yansıdı. Aylık kıyaslama yapıldığında, geçtiğimiz Mayıs ayına kıyasla Flat TV satış adetlerinde yüzde 46; satış cirosunda ise yüzde 38 oranında bir artış gerçekleşti.
iyasada bulunan hemen her markanın yaptığı kampanya ve indirimlerin de bu büyümede payı çok büyük oldu.
Araştırmaya göre, Türkiye'de 17 milyon hanenin neredeyse hepsinde en az bir tüplü televizyon bulunuyor. Flat televizyonlar için penetrasyon oranı ise yüzde 16 seviyesinde.

LED televizyonlar son dönemin gözdesi

LED televizyonların dünyanın diğer bölgelerindeki büyüme hızı ise daha yüksek seyretti.
Asya'da LED teknolojili televizyonların LCD içindeki ciro oranı yüzde 15'e kadar yükselirken; en yüksek oran Batı Avrupa'da gerçekleşti, LCD cirosunun yüzde 17'si LED teknolojili ürünlerden geldi.
Doğu Avrupa ise Türkiye ile yakın bir trend izledi. LED oranı yüzde 8,8'i bulurken, Türkiye'de LCD cirosunun yüzde 6'sı LED aydınlatmalı televizyonlardan oluştu.
En yeni teknoloji olan 3D Televizyonlar ise Nisan 2010 itibari ile piyasada yerini almaya başladı. Bu teknoloji için 3D Gözlük ve 3D BluRay oynatıcı gibi ek aparat ve cihazlarında alınmasını gerekirken, henüz çok yeni olan bu teknolojinin pazardaki payı yüzde 1'in altında seyrediyor.

Dünya Kupası televizyon pazarını büyüttü

Ocak-Mayıs 2010 döneminde Türkiye'de toplam televizyon satışı 813 bin adet olarak gerçekleşti. Bu adet geçtiğimiz senenin aynı dönemine kıyasla 3 bin adet daha yüksek gerçekleşti. Diğer taraftan bu yılın ilk beş ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 artışla toplam 525 bin adet LCD satıldı.
Araştırmaya göre, son dönem LCD'deki çıkışın en önemli sebebi, dört yılda bir gerçekleşen dünya kupasından kaynaklandı.
Türkiye'nin katılmamasına rağmen kupa heyecanı Flat TV satışlarına pozitif şekilde yansıdı. Aylık kıyaslama yapıldığında, geçtiğimiz Mayıs ayına kıyasla Flat TV satış adetlerinde yüzde 46; satış cirosunda ise yüzde 38 oranında bir artış gerçekleşti. Piyasada bulunan hemen her markanın yaptığı kampanya ve indirimlerin de bu büyümede payı çok büyük oldu.
Araştırmaya göre, Türkiye'de 17 milyon hanenin neredeyse hepsinde en az bir tüplü televizyon bulunuyor.

Küçük ekranlarda artış

LCD Pazarındaki büyüme olumlu yönde seyrederken, LCD Televizyonların temel segmenti olan 32 Inch televizyonlar yüzde 46,5 pay ile baskınlığını sürdürdü.
Bu sene yıldızı parlayan segment geçtiğimiz seneye kıyasla 8 puanlık bir artış ile payını yüzde 5'den yüzde 13'e yükselten 22-29 Inch televizyonlar oldu. Bu büyüklükteki televizyonlardaki adetsel büyüme, yüzde 21 oranında düşen ortalama fiyatlardan kaynaklandı.
Hem geleneksel; hem de modern kanal geçtiğimiz seneye kıyasla LCD televizyondan daha fazla ciro elde etti.
Geleneksel bayi kanalı yüzde 52,6 oranındaki adetsel payı ile pazardaki baskınlığını korurken, geçtiğimiz yıla göre 4,8 puan pay kaybetti.
Kanallar içerisinde en fazla cirosal büyüme yüzde 53 ile Teknoloji Marketlerde gerçekleşti.
Bunu yüzde 25 ile geleneksel bayi kanalı; yüzde 20 büyüme ile ise Zincir marketler kanalı takip etti.
Ses ve Görüntü ürünlerinden oluşan Tüketici Elektroniği Pazar cirosunun yüzde 90 gibi çok büyük bir oranını Televizyonlar (Tüplü LCD Plazma) oluşturuyor. Geriye kalan yüzde 10'luk cirosal pay ise DVD; Ev Sinema Sistemi; Video Kameralar; MP3-Mp4 çalarlar gibi ürünler tarafından paylaşılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini