Sayfalar

İzleyiciler

31 Temmuz 2016 Pazar

Ağrı Valisi'nden darbeci komutana: Yüreğin yetiyorsa gel al

Ağrı Valisi Musa Işın, darbe girişiminden sonra gözaltına alınan Doğubayazıt Mekanize Tugay Komutanı Tuğgeneral Mehmet Ozan'a 'Yüreğin yetiyorsa gel al' dediğini söyledi

Musa IşınSonra Oku

Ağrı Valisi Musa Işın, darbe girişiminde bulunan Doğubayazıt Mekanize Tugay Komutanı Tuğgeneral Mehmet Ozan’ın Doğubayazıt Kaymakamını aradığını ve sıkıyönetim komutanı olduğunu söylediğini ifade etti.

Vali Işın, “Halkımızla birlikte tek yürek olduk. Çok şükür herhangi bir kalkışma olmadan jandarma komutanımız yanımızdaydı, tugay komutanımız yanımızdaydı. Ancak maalesef 1. Mekanize Tugay Komutanı, Doğubayazıt Kaymakamını arayarak, ‘ben sıkıyönetim komutanı oldum, sizi teslim alacam’ demiş. Bunun üzerine Kaymakam Bey beni arayarak bilgi verdi. Bende malum şahsı aradım ve kendisine ‘Böyle bir şey var’ dedim, o da ‘evet böyle bir şey var, biraz sonra sizi alacam’ dedi. Bende ona ‘haysiyetsiz ve şerefsiz bir insansın, hainsin. Burada binlerce insan var, beni ve onları çiğnemeden hiçbir şey yapamazsın. Yüreğin yetiyorsa gel al bizi ve halkı’ dedim. Kendisi de çok ürkek davrandı. İşin rengi aşağı yukarı belli olduktan sonra tankları dışarıya çıkardı, ancak Kaymakam Beyle sürekli irtibat halinde olduk. Tankların üzerinde bulunan birkaç binbaşı ile görüşmek üzere tanklar tekrar geri çevrildi” dedi.
DARBE GİRİŞİMİNDEKİ TUĞGENERAL IZAN YAKA PAÇA GÖZALTINA ALINDI
‘Sıkıyönetim komutanı’ olarak görevlendirilen 1. Mekanize Tugay Komutanı Tuğgeneral Mehmet Ozan ve beraberindeki 17 üst düzey askeri personel, jandarma ve polis ekipleri tarafından düzenlenen operasyonla yaka paça gözaltına alındığını ifade eden Vali Işın şunları söyledi:
"Doğubayazıt halkını tebrik ediyorum. 2 bin civarında kişi kaymakamlığın önünde toplandı. Bizim için sıkıntılı olan Doğubayazıt'tı. Ağrı çok şükür herhangi bir şey yoktu. Jandarma komutanı ve tugay komutanımız bizimle beraberdi. Ancak bunlar daha önce bir liste oluşturmuşlar, bütün illerde kimler sıkıyönetim komutanıdır, kimler görevlidir diye fakslamışlardı. Ancak ondanda haberim oldu, onu da aldım. Kalkışma ile ilgili 1. Zırhlı Tugay Komutanı Tümgeneral Mehmet Ozan görevlendirilmiş, bu konu ile alakalı olarak. Ancak sağ olsun hem Ağrı'da, hem de ilçelerimizde vatandaşlarımız toplandılar. Bazı ilçelerimizde halka telefonla hitap ettim. Sabah namazına kadar beklediler, sabah namazını hep birlikte merkez camiinde kıldık. Orada çok güzel dua edildi. Ayrıca bütün camilerimizde ezanlar okutuldu. Ezanları susturan bir darbeden sonra ezanların susturduğu bir darbe dönemine geldik. Darbeciler halkı hesap edemedi. Halk bu defa iradesine sahip çıktı ve sokaklara çıktı. Jandarmamızla, polisimizle bunları enterne etti. Büyük bir güç ve asalet gösterdi. Türkiye halkı Türkü ile Kürdü ile gösterdi. Ben Ağrı halkına şükranım, kendilerini tebrik ediyorum. İnsanlarımızla halkımıza birlikte idik. Dolayısıyla halkımız büyük bir feraset gösterdi, büyük bir asalet gösterdi. Büyük bir kahramanlık gösterdi. Milletimiz bu gece tarih yazdı. Bugün Türkiye, demokratik açıdan düne göre daha güçlüdür. Türk demokrasisi bugün daha güçlüdür düne göre. Her şerde bir hayır vardır. Dün akşam şer yaşadık, ama bundan büyük bir hayır çıktı. Türk demokrasisi güçlendi, milli irade güçlendi. İçerideki hainler tasfiye edilecek, bu şekilde onlar ortaya çıktı. Çünkü bunları asker içerisinde tespit etmek mümkün değildi. Sivil hayatta onları tespit etmek kolay, ancak asker içerisinde olanları tespit etmek mümkün değildi. Orda tek bir yaşam biçimi olduğu için araziye çok rahat uyabiliyorlardı. Ama şimdi onlarda ortaya çıktı. İnşallah en kısa sürede Türkiye bu hainlerden de kurtulacak. Yoluna kaldığı yerden bir daha buna teşebbüs edilemeyecek şekilde buna devam edilecek. Çünkü halk bu sefer olaya el koyduğu için bundan sonra kötü niyetli olanlar buna cesaret edemeyecekler, çünkü halktan tokat yiyecekler. Doğubayazıt Tugay Komutanı ve beraberindeki 17 kişi tutuklanmıştır. Önce reddetti. Tutuklamalar devam ediyor, bu sayı 20, 25’i bulabilir. Doğubayazıt Mekanize Tugay Komutanlığı içerisindedir. Başta tugay komutanı ve kurmay yarbay olmak üzere 6 tane tabur komutanı ile beraber 5 yüzbaşı, 2 yarbay tutuklandılar. Halen devam ediyor. Olay içerisine dahil olanlar tespit edilip tek tek gözaltına alınıyor. Tugay komutanı önce direndi, ‘mahkeme kararı ile savcılık kararını tanımıyorum’ dedi. Ancak daha sonra kendisi artık tugay komutanlığına çekilerek, önünü zırhlı araçlarla kapattı. Ancak jandarma ve polisimiz içeri girerek bunları yere yatırarak, aşılayarak bu hainleri teslim aldı."


Son haberler.Spor, Finans, Kültür Sanat Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Politika Haberleri - -Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini - - facebook, Instagram, internet, Pinterest, sosyal medya, Twitter, vine

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini