Sayfalar

İzleyiciler

14 Ekim 2010 Perşembe

Japon mimar Tezuka'dan "Nostaljik Gelecek"

İnsan odaklı tasarımları ile tanınan, çatısız ev ve Fuji Anaokulu ile ününü Japonya sınırları dışına taşıyan mimar Takaharu Tezuka, Kalebodur ana sponsorluğunda Yapı-Endüstri Merkezi ve İzmir Ticaret Odası'nın konuğu olarak İstanbul ve İzmir'de iki konferans verdi.
Yapı sektörü ve mimarlık alanının bilgi merkezi Yapı-Endüstri Merkezi, dünyanın önde gelen tasarımcı, mimar ve mühendislerini yapı sektörü ile biraraya getirerek, sektördeki mesleki iletişim ortamı kalitesinin yükseltilmesini ve dünya tasarım pratiği bileşenlerinin Türkiye’de de eş zamanlı olarak tartışılabileceği ortamların yaratılmasını amaçlıyor. Bu kapsamda, yıl boyunca dünyaca ünlü mimar, mühendis ve tasarımcıları ağırlayan Yapı-Endüstri Merkezi’nin yeni konuğu, İzmir Ticaret Odası ve İzmir Ekonomi Üniversitesi işbirliğiyle Kalebodur ana sponsorluğunda Japon mimar Takaharu Tezuka oldu.


Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen seramik markalarından biri olan Kalebodur, tasarım ve mimarlığa verdikleri desteği Tezuka Konferansı ile sürdürüyor. Tezuka’nın verdiği “Nostaljik Gelecek” başlıklı konferans, 12 Ekim 2010 Salı akşamı saat 19.00’da Yapı-Endüstri Merkezi’nde, 13 Ekim 2010 Çarşamba günü saat 17.00’de İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde gerçekleşti.

“Çatı Evi”, “Duvar-sız Ev” ve “Gökyüzü Evi” gibi çarpıcı projelerin tasarımcısı, Japonya merkezli mimarlık bürosunun kurucu ortağı, küçük ölçekli konut projelerinin yanısıra büyük ölçekli tasarımlarıyla da tanınan Tezuka, mekân sınırlarını zorlayan ve insanı merkeze alan projelere imza atıyor. Tezuka, Japonların özellikle iyi yaşam mekânlarını doğrudan metrekare büyüklüğü ile ilişkilendirdiğinden şikayet ederken, mekanı var edenin yalnızca büyüklük değil, temiz hava, kaliteli doğal ışık ve hareket özgürlüğü olduğunun da özellikle altını çiziyor. Gündeme oturan en önemli projelerinden Tokyo’nun banliyölerindeki Fuji Anaokulu’nun renovasyonu ile öğrencilere özgür bir eğitim ortamı sağlayan Tezuka, öğrencilerle birlikte çalışarak tasarımı şekillendirdi.

Her biçimin mümkün olduğu bir dünyada, fütüristik tasarımın önemsiz olduğunu vurgulayan Tezuka, mimarlıkta şekil ve biçimin ötesinde arayışlar içinde olduğunu belirtiyor. Çatının, mimarlığın temel bileşeni olduğunu ifade eden ve çatısı olan her biçimi mimarlık olarak tanımlayan Tezuka, University of California, Berkeley’de konuk profesör olarak dersler veriyor. Tokyo’da kendi ofislerini açmadan önce Richard Rogers’ın ofisinde çalışan Tezuka çifti Japonya’ya döndükten sonra Londra’da alışkın oldukları sosyal mekânları, kendi tasarımları aracılığı ile yaşadıkları şehirlere armağan etmeye çalışıyorlar.

Tezuka, Yapı-Endüstri Merkezi’nde ve İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde düzenlenecek “Nostaljik Gelecek” konferansında, tasarımın içinde bulunduğumuz yüzyılda geçmişte olduğu gibi geleceği temsil etmediğine değindi... Tezuka’ya göre, teknoloji ile kuşatılmış olsak da, sanal gerçeklik yaşamlarımızı değiştirse de tasarımın özü “Teknoloji ve Gelecek”te değil “İnsan ve Bugün”de yatıyor.



14 Ekim 2010

1 yorum:

  1. güzel bir dekorasyon konusu. siteniz de güzel. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Lütfen beğendiğiniz konulara yorumlar yazarak, diğer kullanıcıların takip etmesinde yarar sağlayınız
Hürriyet gazetesi, Milliyet gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta gazetesi, Posta gazetesi, Habertürk gazetesi, Zaman gazetesi, Vatan gazetesi, Taraf Gazetesi, Radikal gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, Türkiye gazetesi, Akşam gazetesi, Star gazetesi, Bugün gazetesi, Takvim gazetesi,Sözcü gazetesi, Yeni Şafak gazetesi, Aydınlık gazetesi, Yeniakit gazetesi, İnternetspor gazetesi, Fanatik gazetesi, Yurt gazetesi, Dünya Gazetesi
Meteoroloji,Hava Durumu,Hava Tahmini